Deppigt inlägg.

Alltså bör jag känna den här typen av ångest? Det är sju månader kvar snart sen är jag arbetslös? Ingen mer gymnasiet, börja på universitet, nya människor, nya läraren och ett helt nytt liv helt enkelt bara att det är samma gamla jag som påbörjar det nya livet. Jag börjar känna en stoooor ångest nu när det drar ihop sig. Jag har beställt min studentmössa, vi har ett flak nu, jag har börjat leta lokal till min fest osv. Det är verkligen inte lång tid kvar. Snart är det nyår, dvs ett helt nytt år, 2010. Då måste vi börja tänka mer på vad vi vill göra med våra liv vi som går ut gymnasiet. Vad ska jag göra? Ska jag läsa juridik eller ska jag läsa socionom, eller ska jag följa den drömmen och utbilda mig till en frisör istället? Just nu lutar det mest åt socionom hållet i Göteborg. Men samtidigt känner jag en sån lycka med tanke på att jag iallafall kommer flytta till götet med de jag bryr mig mest om, mina bästa vänner. Jag kommer inte vara ensam där. Jag känner även den lyckan över att jag verkligen tar studenten om sju månader. Jag har klarat av tre år på gymnasiet. Jag som var pessimistisk innan vi började första ring, trodde aldrig att jag skulle klara mig, men nu kommer jag gå ut med bra betyg och bättre syn på livet. Jag har lärt mig mycket, att vara den jag är, jag har lärt mig och fått inse vilka mina riktiga vänner är och vilka som inte är det. Som bara fejkar vänskap. Jag tycker inte om folk som går runt och låtsas som att de är bra vänner, men tillslut visar de sitt riktiga jag, den man aldrig fick se förut. Jag är jätte nöjd med de vännerna jag har nu, betygen och allt vad det innebär. JAg kan inte säga att jag inte ångrar att jag inte kämpade lite mer i ettan, men det är väl så med alla. Man börjar i en helt ny skola där man knappt känner sig hemma, helt nya läraren och ett nytt arbetssätt att vänja sig vid.

Det här blev ett deppigt inlägg, men jag var tvungen att få ut allt jag hade på hjärtat.

till slut vill jag bara säga att Jag är en stolt student 2010!!




If you jump, I jump.

//Rakan

Kommentarer

Vill du säga något tll Beans-skaran:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss var inte orolig)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du vill, Hissa eller dissa oss:

Trackback
RSS 2.0