Nu är vi hemma:D

Hej hej, eller Hallo! som man säger i Tyskand:) nu är vi hemma och fy faan vilken resa det har varit. Det har vart så kul, vi har gjort massor. Vette fan om jag orkar skriva allting, men jo det ska jag. Vi kom på måndag och spenderade kvällen med värdfamiljen, eller ja iaf jag. Dom andra var ju ute på krogen men jag kunde inte följa med för min tysk bodde så långt bort från dom andra. Sen på tisdag så var vi i deras skola, vi sjöng någon tysk låt på musiken, "tot zu sein ist komisch" var titeln och den glömmer man aldrig elller hur? hahaha. På onsdagen var vi i Berlin, det var nog det mest roliga och spännande vi gjorde. Vi hade guidetur i 4 timmar, men men det gjorde inte så mycket, vi hade ju en vrålsnygg guide ;P Vi fick se Brandenburger Tor och det var verkligen häftigt:) På torsdagen var vi på DTM, dock inte när dom körde, men vi fick ju gå backstage där inga andra har varit ;) skitkul, fick se lite snygga bilar. På fredagen var vi i Dresden där jag äntligen hitta något att köpa, har haft ganska dåligt med tid för shopping men jag hitta iaf lite grejer, ett linne som jag fullkomligt älskar :) Just de, vi var på "Blue man group", fråga mig inte vad det är för det vet jag inte själv, någon konsert av nåt slag. Dom hade målat in sig själva med blå färg så de såg ut som smurfar allihopa, sen spela de på rör:S a gud vet va de gjorde. Men det var riktigt kul att se:) Senare på kvällen blev det ju krogen;P Jag säger bara, det är snorbilligt i tyskland, några drinkar här och där blev det ju, på lördagen t.ex. där vi hade lite grillfest hemma hos Rakans tysk Nadin:) skittrevlig tjej, alla var verkligen skittrevliga. Kommer sakna dom. Idag kom vi hem, och jag är svintrött just nu kan jag säga. Jag tror jag sov vid varje tillfälle på vägen hem. På tåget, på bussen och på flygplatsen var det typ 2-3 timmar kvar tills flyget skulle åka så jag la mig ner på golvet som en luffare och sov haha;P Nu har jag fått med det mesta från resan i korta drag. Rakan får fylla på;) Men veckans citat är iaf utan tvekan "mmm va gott, sluta äckla dig" ;P av vår tyske vän Gregor.













If you jump, I jump

//Anna

Kommentarer
Postat av: hanna

fifan vad kul det var :) hahah glömmer aldrig den där cp låten, dom ville ju att vi skulle kunna den utantill också! snygga bilder btw ;)

2009-06-01 @ 19:53:59
URL: http://heavenly-junkies.blogspot.com

Vill du säga något tll Beans-skaran:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss var inte orolig)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du vill, Hissa eller dissa oss:

Trackback
RSS 2.0