Våra bästa år!

Ja, då var det dags att berätta om vår unika vänskap. Jag fick tyvärr förhinder igår och kunde därför inte skriva. Mitt tangentbord slutade fungera så jag åkte idag ner till stan och köpte ett nytt!:)

Ja det hela började för ca 8 år sedan. Jag flyttade hit när jag var fem år och fick först, innan jag fick börja i en svensk klass, läsa mig svenska och det tog knappt 7 månader för mig och jag kunde redan prata skriva och klara mig bra. Så jag fick börja Tredje klass på fröslunda skolan. Jag var väldigt hatad i början av mina skolår. I trean fyran och femman fick jag knappt några kompisar med tanke på att jag var väldigt väldigt jobbig och svår att bli vän med. Jag och Avin hatade varandra då, vi bråkade hela tiden och skrek på varandra och kunde verkligen inte tåla varandra! Det gick bara inte.

När vi slutade sexan och skulle börja sjuan, var vi då tvungna att byta från fröslunda skolan till fröslunda tvätten som låg typ 50 meter från fröslunda skolan. Alla A klasser som gick på fröslunda fick då byta och gå på tvätten istället. Vi fick nya läraren, vi fick nya elever till klassen och några slutade, men de flesta stannade kvar. Anna bytte klass i mitten av sexan men kom då tillbaka i sjuan. I sjuan började jag och avin bli bra vänner. Vi satt alltid och pluggade med varandra och det var liksom något som bara hände som ghjorde att jag och hon börja gilla varandra. Vi gick från att hata varandra till att inte vara utan varandra.

Min vänskap med tina och anna började så sent som mot slutet av sjuan och början av åttan. Vi hatade varandra i sjuan. De var på väg att polisanmäla mig för att jag var så jobbig. Men sen hände det samma sak som med avin. Vi började prata med varandra mer, vara med varandra, plugga och vi började gilla varandra så i nian var vi jätte nära vänner vi alla. Vi hade våra bästa dagar i nian/tvätten. Vi var barnsliga, vi var mogna när det verkligen gällde, vi älskade vår klass, vi hatade vissa. Vi kastade vatten på småbarnen. Vi spottade på varandra och kasta pennor på lärarna. Vi kastade ärtpåsar och moröter på mattanterna och syslöjdläraren. Vi var djävulensbarn men vi älskade den där skolan. När vi gick ut nian och skulle börja gymnasiet var det som att lämna ett helt liv bakom sig och påbörja ett nytt liv med nya vänner, en ny skola, nya läraren och framförallt var vi rädda att inte hamna med varandra, men nej. Så klart jag anna och tina hamnar i samma klass i ettan och avin ensam med några hon kände, sen i tvåan hamnar vi fyra i samma klass. Nu har vi en klass som är BÄST! läraren som vi verkligen beundrar(vissa iaf) underbara vänner och framförallt trivs vi i skolan.

Utan dessa tre och mina andra vänner skulle jag inte ha ett bra liv. Ni får mig att skratta, vara lycklig, känna mig uppskattad och att bara ha er vid min sida räcker väl mycket att jag ska klara mig.

Där har ni en liten sammanfattning på våra år/vänskap!

If you jump, I jump

//Rakan

Kommentarer
Postat av: vendela

fin blogg:D

2009-04-10 @ 19:09:42
URL: http://vendelasvensson.blogg.se/

Vill du säga något tll Beans-skaran:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss var inte orolig)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du vill, Hissa eller dissa oss:

Trackback
RSS 2.0